Tipy na branding s obmedzeným rozpočtom

tipy pre brandingAko pre vlastníka malej spoločnosti je vybudovanie uznávanej a rešpektovanej značky pre váš úspech kľúčové. Ako ale vybudovať značku, keď ste v ranných fázach vášho podnikania a nemáte dostatok peňazí na investovanie? Hoci budovanie značky s obmedzeným rozpočtom môže byť náročné, nie je to nemožné.

Stavte na servis zákazníkom

Pamätajte si, že najdôležitejším prvkom brandingu je skúsenosť, ktorú zákazník získa. Takže spravte všetko čo je vo vašich silách, aby ste prekročili sľuby vašej značky a ľuďom, ktorí vám platia dajte oveľa viac ako očakávali. Sem tam nadviažte so zákazníkom kontakt prostredníctvom telefonátu, alebo emailu, aby ste zistili, či sú so svojím nákupom spokojní a spýtajte sa ich, či je ešte niečo čo pre nich môžete urobiť.

Vypracujte a implementujte komplexnú inbound marketingovú stratégiu, ktorá bude v súlade s vašimi prevádzkovými cieľmi.

Hoci to nie je zadarmo, web marketing vrátane blogovania, marketing v sociálnych médiách a emailový marketing sú lacným spôsobom, ako vybudovať povedomie o značke prostredníctvom sústredenej a konzistentnej činnosti. Pamätajte si, že nie každý článok na blogu, aktualizácia statusu, alebo emailový newsletter musia zákazníka na niečo nalákať; pointou je využiť tieto nástroje na to, aby ste dali na vedomie hodnoty vašej značky a prisľúbili sa vašim existujúcim a potenciálnym zákazníkom.

Poverte vašich zákazníkov, aby boli veľvyslancami vašej značky.

Vyzvite svojich zákazníkov, aby sa podelili o svoje skúsenosti s vašimi produktmi, či službami cez internet prostredníctvom sociálnych sietí ako je Facebook, Instagram a Twitter. Nechajte vašich zákazníkov, aby sa o nadšenie z vašich produktov či služieb podelili s ďalšími.

Hľadajte príležitosti na prácu s etablovanejšími podnikmi.

Spojenie sa s väčším podnikom, ktorý má vysoký profil je účinným spôsobom, ako znížiť vaše marketingové náklady, pretože sa rozdelia. Vyberte si podnik s misiou, ktorá dobre integruje s tou vašou a využite silu väčšej spoločnosti k rastu vášho obecenstva.

Napokon, pamätajte si, že tak vy ako aj ľudia, ktorí pre vás pracujú sú živé, dýchajúce prvky stratégie vašej značky. Uistite sa, že sa správate tak, že rešpektujete hodnoty vašej značky a tak, aby ste vyčnievali z davu konkurencie. Počas každej interakcie so zákazníkom buďte otvorení a priateľskí a nezabúdajte na dôležitosť toho, čo o vás vaše kroky hovoria zákazníkom.

Nezabúdajte, že branding je spôsob, akým ľudia vnímajú, alebo vidia vaše podnikanie a je ovplyvnený mnohými vecami, vrátane vašej vizuálnej identity. Ak je váš podnik mladý a vaše prostriedky na prevádzku sú nízke, je dôležité urobiť rozumné kroky pre branding vášho rastúceho podniku.